„Pažinimo medis“ Kaune

2022 m. rugsėjį „Pažinimo medžio“ darželio-mokyklos duris pravėrė Kauno bendruomenės mažiausieji – darželinukai ir priešmokyklinukai. Šiandien jie jau mūsų mokyklos pirmokai.

Sklandų akademinį procesą užtikriname dirbdami su vaikų emociniais poreikiais ir ugdydami jų socialines kompetencijas. Įgyvendiname Vilniuje taikomą 4 santykių ugdymo filosofiją – nuo mažens pratinti vaikus tyrinėjant pažinti save, formuoti konstruktyvų santykį su kitais žmonėmis, jausti atsakomybę už pasaulį, rasti jame savo vietą bei išmokti atkakliai dirbti.

Iš Vilniaus į Kauną 2022 metais atkeliavo mokykla „Pažinimo medis“ – ji yra visiškai kitokio tipo, tinkamų vertybių: jie labai daug dėmesio teikia vaiko emociniam intelektui ir individualumui. Tai ta mokykla, kur mokytojas, kalbėdamas su vaiku, priklaups, kad akys būtų tame pačiame lygmenyje, ko aš mokau ir tėvus, bendraujant su savo vaiku. Kiekvienas vaikas gauna individualaus dėmesio iš mokytojo. Tai pirmoji mokymo įstaiga, – mano mažoji prieš tai pakeitė du darželius, – į kurią ji eina noriai. Pedagogai čia laikosi nuomonės, kad emocinis intelektas yra pirmoje vietoje – su juo, kad ir kokie bus akademiniai pasiekimai, būsi sėkmingesnis ir laimingesnis negu kaldamas vien akademinius pasiekimus, bet bijodamas pasisakyti, atsiskleisti, paprieštarauti. Svarbu laisvė būti tuo, kas esi.

Pirmokės mama, psichoterapeutė Rasa Audickienė

Autentiška vieta augti ir mokytis

Darželį-mokyklą apgaubusi ypatinga aura. Ugdymo įstaiga įsikūrusi Fredos mikrorajone, istorinio paveldo pastate, pridedančio savito šarmo.

Vaikai ugdomi gamtos apsuptyje. Šalia – VDU Botanikos sodas – viena mėgstamiausių vaikų edukacijos vietų, o pasivaikščiojimas čia – tarsi nuotykis. Darželis-mokykla propaguoja patyriminį ugdymą, tad arti esantys kultūros objektai labai svarbūs organizuojant edukacines veiklas.

Ratas

Bendruomenės kūrimas

Tikime, kad vaikas, matydamas su jo mokytojais bendradarbiaujančius ir į mokyklos veiklas įsitraukusius tėvus, jaučiasi svarbesnis ir šeimos rate, ir mokykloje, ir yra labiau motyvuotas mokytis. Juk tėvai – itin svarbus šaltinis, padedantis identifikuoti mokinio stiprybes ir sunkumus. Vykstant naujokų adaptacijai – iš tėvų susirenkame svarbiausią informaciją, kad geriau pažintume mokinį. Pasireiškus netinkamam vaiko elgesiui arba esant mokymosi sunkumams, mes su tėvais sudarome bendradarbiavimu grįstą planą, kad padėtume vaikui. Tik kartu lydėdami vaiką jo mokymosi kelionėje padėsime jam tapti sėkmingu suaugusiuoju.

Asmenybės

„Pažinimo medžio“ pedagogės sukuria vaiko poreikius puoselėjančią ir ugdančią aplinką. Darželinukai mokosi mėgdžiodami, tad stebėdami darželio mokytojas jie seka pavyzdžiu, kuris leidžia ugdytis pagal savo amžiaus galias, pasitikėti savimi ir žengti į mokyklą draugišku ir žingeidžiu.

Pradinukų mokytojos žino, kad vaiko sėkmė mokykloje tiesiogiai priklauso nuo palaikymo ir santykių su jais. Mūsų mokytojos ne tik akademiškai stiprios, bet ir gebančios išsaugoti vaiko motyvaciją.

Ratas

Darželio-mokyklos vadovė Raimunda

5-ių vaikų mama. Amžina studentė (anot vyro) ir geriausia dėstytoja (2020 m. KTU Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto apdovanojimas už inovacijas ugdymo procese). KTU Edu_lab mentorė. Tai „Pažinimo medžio“ padalinio Kaune vadovė – Raimunda Česonienė.

Neįsivaizduoju gyvenimo be nuolatinio tobulėjimo ir mokymosi. Mano moto – augame kartu, – pasakoja Raimunda, – Jei esi atviras pokyčiui, tai kiekvienas žmogus, su kuriuo bendrauji, ypač vaikas, veikia kaip veidrodis, parodantis kryptį tobulėjimui. Pati auginu penkis sūnus, kurie labiausiai mane ugdo ir augina, jų dėka tampu geresniu žmogumi.

Tikiu, kad pasitikėdama ir leisdama mokytojams atskleisti ir įgyvendinti savo idėjas, suteikdama laisvę pasirinkti tinkamiausią kelią ugdant vaikus, galiu būti vėju po jų sparnais, nešančiais vaikus aukštyn, – sako Raimunda.

Ratas

Priešmokyklinio ugdymo pedagogė Erika

Prieš tapdama „Pažinimo medžio“ priešmokyklinio ugdymo mokytoja, Erika dirbo su pradinukais. Dirbdama su jais, pedagogė gilinosi ir suprato, kokias priešmokyklinukų savybes būtina ugdyti ruošiant vaikus mokyklai. Erika įsitikinusi, kad vaiką, žengiantį į pirmąją klasę reikia mokyti pažinti, priimti ir tinkamai išreikšti emocijas, drąsiai išsakyti savo mintis ir pripažinti suklydus, kurti lygiavertį santykį su bendraamžiais. Kai vaikas jaučiasi saugus savyje ir jį supančioje aplinkoje, akademiniai rezultatai pasiekiami natūraliai, nespaudžiant ir nereikalaujant, – sako Erika.

Laisvalaikiu Erika groja kanklėmis, užsiima keramika, leidžia laiką su šeima. Išgirsti profesionalios kanklininkės grojamas melodijas mokykloje galima per šventes, priešmokyklinukai klausydami mokytojos kanklių melodijos mokosi atsipalaiduoti, sutelkia dėmesį į girdimą muziką. Man labai patinka vaikus edukuoti apie kankles ir kitus muzikos instrumentus, stebėti, kaip jie vėliau patys niūniuoja daineles. Muzikos mokytojos darbas – tikras penas mano sielai, nors kitados ir sakiau, kad niekada nebūsiu pedagoge, – interviu „Kauno dienai“ juokavo vaikų taip mylima mokytoja.

Ratas

Pirmokų mokytoja Jolanta

Nuo pat pirmos savo darbo dienos mokykloje ieškojau mokymo metodų, kurie būtų patrauklūs vaikams. Tuomet dar nebuvo sąvokos „integralus mokymas“, o mudvi su kolege jau taikėme šį metodą, – prisimena pradinių klasių mokytoja Jolanta. Jos auklėtiniams tapo įprasta klasę pakeisti pamoka traukinyje, miške, Seimo rūmuose ar Molėtų observatorijoje. Ši žinia greitai pasklido ir prie autorių komandos pakvietė prisijungti leidykla „Šviesa” – taip buvo parengtas matematikos priemonių komplektas „Riešutas“. Jolantos žinios ir pastangos buvo pastebėtos ir įvertintos – ji tapo Kauno metų mokytoja.

Po 31 metų darbo su vaikais suprantu, kad pagrindinis mano tikslas – išmokyti vaikus mokytis, atrasti jų „perliukus“, padėti atsiskleisti ir svarbiausia – drąsinti, kad nebijotų KURTI, – sako mokytoja.

Nors Jolanta labai mėgsta keliauti ir aprašyti savo nuotykius, visgi didžiausiu hobiu ji vadina mokytojavimą: Vieni mėgsta megzti, kiti – bėgioti, o man didžiausias malonumas kurti ir ruošti kuo įdomesnes kitos dienos veiklas.

Ratas

Antrokų mokytoja Laura

Laura tapti mokytoja svajojo nuo vaikystės, tad pradinukų mokymas jai – svajonės išsipildymas. Pradinių klasių mokytoja, įgijusi ir spec. pedagogės-psichologės išsilavinimą tiki, kad su kiekvienu vaiku galima susikalbėti ir susitarti, pakanka tik noro: Su kiekvienu skirtingai ir savaip, tačiau tinkamas žodis, atėjęs iš širdies, prakalbina visus.

Laura pati kuria metodines priemones ir akademinį pamokų turinį, taip pat nuolat tobulinasi įvairiuose kursuose ir imasi veiklų, artimų mokytojos darbui. Per 12 mokytojavimo metų ji papildomai dirbo korepetitore, stovyklų vadove, savanoriavo, dar neseniai mokė ukrainiečius vaikus. Dirbdama su vaikais jaučiuosi laiminga, nes galiu ne tik juos mokyti, bet pati be galo daug iš jų išmokstu ir atrandu, – sako mokytoja.

Lauros aistra – tortų kepimas. Smaližiai kolegos ir artimieji juokauja, kad ji turėtų ne mokyti, o atidaryti kepyklėlę, bet meilė vaikams nugali ir tortai lieka geriausia atsipalaidavimo forma po darbų.

Priėmimo pokalbis su tėvais

Kviečiame susipažinti ir kartu siekti bendro tikslo – užauginti laimingą, sėkmingą ir išsilavinusią asmenybę, kuriančią geresnį pasaulį.

Mūsų mokytojai stengiasi atliepti natūralų vaiko poreikį pažinti, sužinoti, išmokti, kurdami saugią emocinę aplinką, megzdami ryšį su kiekvienu mokiniu, atrasdami jų stipriąsias puses. Kai vaikas patiria sėkmę, turi galimybę kelti jam rūpimus klausimus ir kartu su mokytoju ieškoti atsakymo į juos, mokymasis tampa džiugia ir įtraukiančia pažinimo kelione, – sako darželio-mokyklos vadovė Raimunda.

Dėl apsilankymo ir priėmimo į „Pažinimo medį“ galite skambinti Kauno padalinio vadovei Raimundai mob. +370 640 38 757 arba registruotis internetu.

Aktualu

Į darželį ir mokyklą patenkama per skirtingus įėjimus. Pradinukai ugdomi antrajame pastato aukšte, o darželinukai ir priešmokyklinukai – pirmajame.

Tikime, kad vaikas, matydamas su jo mokytojais bendradarbiaujančius ir į mokyklos veiklas įsitraukusius tėvus, jaučiasi svarbesnis ir šeimos rate, ir mokykloje, ir yra labiau motyvuotas mokytis. Juk tėvai – itin svarbus šaltinis, padedantis identifikuoti mokinio stiprybes ir sunkumus. Vykstant naujokų adaptacijai – iš tėvų susirenkame svarbiausią informaciją, kad geriau pažintume mokinį. Pasireiškus netinkamam vaiko elgesiui arba esant mokymosi sunkumams, mes su tėvais sudarome bendradarbiavimu grįstą planą, kad padėtume vaikui. Tik kartu lydėdami vaiką jo mokymosi kelionėje padėsime jam tapti sėkmingu suaugusiuoju.

8.00 Laisvas žaidimas
8.20 Kūrybinė-meninė veikla
9.00 Ryto ratas
9.30 Pusryčiai
10.00 Laisvas žaidimas
11.00 Rengimasis į lauką
11.20 Žaidimai lauke
12.30 Grįžimas iš lauko
13.00 Pietūs
13.30 Miegas
15.30 Kėlimasis, rengimasis
16.00 Pavakariai
16.30 Žaidimai
18.00 Atsisveikinimas