Pirmaisiais vaiko gyvenimo metais vystosi ne tik emocinis pasaulis ir socialiniai įgūdžiai, bet ir pažinimo gebėjimai, kurie vėliau turi didelę įtaką jo sėkmei mokykloje ir gyvenime. Tad norint saugiai palikti mažylį lopšelyje, teisingas įstaigos pasirinkimas tampa iššūkiu ir itin svarbiu sprendimu šeimai.
Stebėdami išaugusį ankstyvojo ugdymo poreikį, žengėme atsakingą žingsnį ir atidarome „Pažinimo medžio“ lopšelį. Naujos ankstyvojo amžiaus vaikų (1,5–3 metų) grupės bus formuojamos nuo 2025 m. balandžio „Pažinimo medžio“ darželyje Kaune (Vilties g. 2), o nuo rugsėjo – ir darželyje Vilniuje (Ozo g. 37, Vilnius).
Svarbiausia – fizinis ir emocinis mažylio saugumas
Saugumas – vienas iš bazinių žmogaus poreikių. „Pažinimo medžio“ darželyje saugumui skiriame bene didžiausią reikšmę ir siekiame sukurti saugią ir jaukią aplinką, kurioje vaikai galėtų fiziškai ir psichologiškai vystytis. Tai apima ne tik gerai apgalvotą grupės aplinkos įrengimą ir emociškai brandaus suaugusiojo buvimą šalia vaiko, bet ir nuoseklų ritmą, aiškias ribas bei taisykles, padedančias vaikui orientuotis supančioje aplinkoje.
„Pažinimo medžio“ darželio grupės įrengtos naudojant natūralias medžiagas ir jaukias pastelines spalvas. Vaikai žaidžia su žaislais, pagamintais iš natūralių medžiagų, o dailės priemonės yra saugios net ir smalsiausiems mažyliams. Kiekviena grupė veikia kaip šeima, kurioje vaikai mokosi bendrauti, rūpintis vieni kitais, kasdien būna gryname ore, valgo vietoje gamintą maistą.
Prigimtinis vaiko prieraišumas ir ryšys su suaugusiuoju lemia tolesnį vaiko socialinį elgesį, kuria pasitikėjimą, reikalingą vaikui užaugti savarankiškam. Todėl su mažiausiasiais „Pažinimo medžio“ lopšelyje dirbs geriausi šios srities specialistai, išmanantys ir gebantys atsakingai lydėti vaiką šiuo laikotarpiu. Kai mažylis jaučiasi mylimas, jis aktyviau tyrinėja aplinką, išsako savo nuomonę, labiau pasitiki savo jėgomis, jį dažniau lydi sėkmė.
Darželio pedagogės taip pat yra pasirengusios bendradarbiauti su tėvais, teikdamos jiems patarimus ir paramą. Esant poreikiui tėvams bus teikiamos profesionalaus psichologo konsultacijos, siekiant užtikrinti harmoningą vaiko ugdymą(si) ir vystymą(si) ne tik lopšelio grupėje, bet ir namuose.
Saugus dideliame pasaulyje: mažylių dienos ir savaitės ritmas lopšelyje
„Pažinimo medžio“ darželių dienos yra ritmiškos – veiklos kasdien kartojasi ta pačia tvarka kaip kvėpavimas – aktyvias veiklas keičia ramesnės, nes išsikrovus būtina atgauti jėgas. Dienos ritmiškumas sudėlioja savaitės ritmą, o šis keičiasi sezonų ritmu. Tai subalansuoja, neleidžia pervargti ir teikia saugumo jausmą šiame dideliame ir nuolat besikeičiančiame pasaulyje.
Lopšelio dienos ritmas:
07.30 Laisvas žaidimas
08.30 Pasisveikinimo ratas, mankštelė
08.45 Pusryčiai
09.15 Laisvas žaidimas
09.50 Kūrybinė-meninė veikla
10.20 Priešpiečiai
10.30 Žaidimai lauke
11.30 Grįžimas iš lauko
12.00 Pietūs
12.30 Poilsis: pasakos sekimas, levandų aliejuko lašelis
15.00 Kėlimasis
15.30 Pavakariai
16.00 Laisvas žaidimas
18.00 Atsisveikinimas
Ugdymo turinį „Pažinimo medžio“ pedagogės planuoja savaitei, parinkdamos natūralias ir vaiko amžių atitinkančias priemones. Kasdienėse veiklose užtikrina pagrindinius vaikų poreikius:
Žaidimo poreikį – turėti laisvę, pakankamai laiko ir erdvės žaidimui. Pripažinti žaidimą, kaip ypatingą, savarankišką ugdymosi vaikų veiklą;
Saugumo poreikį – jaustis saugiam, gerbiamam, matomam, girdimam, tinkamai globojamam, sulaukti paramos ir pagalbos, kai jos reikia;
Draugystės poreikį – sukuriama ugdymo(si) aplinka, skatinanti vaikus atrasti, kaip gyventi ir veikti drauge;
Komunikavimo poreikį – vaikams sudaromos sąlygos išbandyti įvairias komunikavimo su vaikais ir suaugusiaisiais priemones ir atrasti veiksmingo bendravimo būdus;
Pažinimo džiaugsmo poreikį – smalsauti, tyrinėti, klausinėti, aiškinti(s), kurti ir išbandyti, džiaugtis naujais atradimais;
Kūrybinės saviraiškos poreikį – tyrinėti ir atrasti unikalias savo kūrybines galias per įvairias veiklas.
Savaitės eigoje vyksta dailės terapijos – akvarelės liejimo, kūrybiniai, koordinacijos, muzikos ir stalo teatro užsiėmimai. Toks integruotas vaikų ugdymas lavina jų muzikinius, kalbos gebėjimus, mąstymą, smulkiąją ir stambiąją motoriką, formuoja holistinį pasaulio suvokimą.
Mažyliui adaptuotis darželyje padeda tėvų ramybė
Prieš vaikui pradedant lankyti lopšelį, „Pažinimo medžio“ pedagogai ir tėvai kviečiami svarbiam pokalbiui – pedagogai atsakys į tėvų klausimus, duos patarimų, kaip palengvinti vaiko adaptaciją, išsiaiškins vaiko įpročius ir pomėgius.
Vaikas į grupę bus įvedamas palaipsniui, ilginant buvimo darželyje laiką. Pradedant nuo pasisvečiavimo grupėje kartu su tėveliais, o kitą dieną jis trumpam pasiliks vienas. Taip po žingsnelį buvimo darželyje diena ilgės. Perpratęs dienos rutiną ir įsitikinęs, kad tėveliai tikrai ateis jo pasiimti ir saugiai jausdamasis, mažylis ramiai įsilies į grupę.
Labai svarbu, kad tėveliai patys būtų pasiruošę ir neperduotų nerimo savo vaikui. Kuo ramesni tėvai, tuo lengviau vaikui. „Pažinimo medžio“ pedagogai savo ruožtu labai vertina šį pasitikėjimą ir savo darbu jį stiprina.
Kviečiame susipažinti, kartu puoselėti ir auginti mažąją asmenybę!
Registracija