Kartu iki 12 klasės
Ištikimiausi mokinių sirgaliai – mokytojai – ne tik akademiškai stiprūs, bet ir gebantys išsaugoti vaiko motyvaciją.
Mokytojai mokinį lygina tik su juo pačiu – tikime, kad tik taip žmogus auga atviras, išreikšdamas savo stipriausias puses.
Mūsų mokyklos tikslas – visapusiškai save pažįstantis vaikas, patiriantis sėkmę ir darantis asmeninę pažangą.
Skleistis didelį mokymosi potencialą turinčio mokinio gebėjimams reikalingas pozityvus mokytojo ir vaiko santykis, saugi mokymo(si) aplinka, kurioje gerbiami ir vertinami kiekvieno įgūdžiai, keliami sudėtingi klausimai, o mokymasis iš klaidų laikomas mokymosi galimybe. Siekiame, kad mokiniai išmoktų save reflektuoti, užduotų klausimus nebijodami kitų vertinimo. Palanki mokymo(si) aplinka taip pat reiškia, kad mokinių balsai yra svarbūs ir išgirsti.
Gabių ir itin motyvuotų vaikų programos koordinatorė Brigita Gaitanži

Gabių ir itin motyvuotų vaikų programa
2023–2024 mokslo metais pradinėse „Pažinimo medžio“ klasėse startuos gabių ir itin motyvuotų vaikų programa, skirta kiekvieno mokinio ugdymo(si) poreikiams ir galimybėms nustatyti, siekiant parinkti tinkamą ugdymo(si) formą ar suteikti reikiamą pagalbą ir padėti realizuoti turimą mokinio mokymosi potencialą.
Nuo 2023 m. rugsėjo bus pradėti tirti „Pažinimo medžio” pradinukai, išskiriamos stipriosios jų asmenybės pusės. Tolesniame etape mokytojai su programą kuruojančiais psichologais ir edukologais ruoš asmenines ugdymo ir darbo su kiekvienu vaiku gaires, kels individualius akademinius tikslus, siūlys papildomas pamokas gabių ir itin motyvuotų vaikų grupėms.
Skaitykite: 6 gabių vaikų tipai
Daugiau apie programą
Tarpkultūriškumo ugdymas su ERASMUS+
2023 m. „Pažinimo medžio“ gimnazija gavo ERASMUS+ akreditaciją ir tapo viena iš 7-ių šią akreditaciją turinčių mokyklų Vilniuje.
ERASMUS+ programa „Pažinimo medžio“ mokiniams ir mokytojams suteikia galimybę vykti net į 27-ias Europos Sąjungos valstybių mokyklas.
Kiekvienas mokinys jau nuo 7 klasės gali savaitei ar net semestrui išvykti mokytis į užsienio mokyklą.
Akreditacija sutekia galimybę efektyviau įgyvendinti mokyklos tarptautinę strategiją ir jos pagrindines kryptis:
- Išplėsti STEAM (angl. Science, Technology, Engineering, Arts, Math) įgyvendinimui taikomų metodų įvairovę;
- Gerinti mokinių akademinius rezultatus, ugdymą organizuojant universalaus dizaino principais ir stiprinant mentorystės įgūdžius.

Akademinių kompetencijų ugdymas
Rezultatai, aukštesni už Lietuvos ir Vilniaus vidurkius
Itin aukšti ketvirtokų ir aukštesni už Lietuvos ir Vilniaus vidurkius aštuntokų nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimo rezultatai, aukštesni už Lietuvos ir Vilniaus vidurkius abiturientų valstybinių egzaminų rezultatai ir jų profesiniai pasirinkimai įrodo „Pažinimo medžio“ ugdymo, grįsto socialinių-emocinių kompetencijų ir akademiškumo balansu, sėkmę.
Skaitykite: 2024-2025 m. m. ketvirtokų NMPP rezultatai vėl viršija Lietuvos vidurkį


Patyriminis ugdymas
Toks ugdymo metodas susieja žinias su realiu gyvenimu – vaikas mokosi ne tik iš knygų, bet ir per patirtį. Išbandydamas praktiškai vaikas patiria emociją, įspūdį, jam natūraliai kyla klausimų, tada visai kitaip priimamos teorinės žinios, duodančios atsakymus. Taip vaikai daug geriau suvokia net labai sudėtingus dalykus. Taip pat daug geriau atsimena informaciją, kuri susijusi su asociacijomis, ankstesnėmis patirtimis ar emociniais išgyvenimais.
Projektais grįstas mokymasis ir tiriamosios veiklos
Tai moko vaikus taikyti skirtingų dalykų žinias ir įvairiais kampais tyrinėti, pvz., reiškinius (fenomenus). Vaikai tokių projektų metu kelia sudėtingus klausimus ir savarankiškai ieško jiems atsakymų. Toks aktyvaus mokymosi būdas sujungia veiksmą ir akademines žinias, kartu palikdamas erdvės autentiškam, kūrybiškam vaiko požiūriui. Vaikai mokosi dirbti su informacija: ieškoti, atsirinkti, kritiškai vertinti, apibendrinti, daryti išvadas. Be to, projektais paremtas mokymasis lavina ir darbinius (planavimo ir laiko valdymo, užduočių skaidymo, analizavimo, informacijos paieškos ir pan.) įgūdžius.


Gamtamokslinis ugdymas
Moderni mokykla negali atsilikti nuo žmonijos realijų. Esame akademiškai stipri, aukščiausios kompetencijos specialistus bei ekspertus subūrusi bendruomenė. Koja kojon su pasaulinėmis tendencijomis einame stiprindami gamtamokslinį ugdymą. Nuo 2019 m. esame STEAM (angl. Science, Technology, Engineering, Arts, Math) mokykla. Bendradarbiaujame su VGTU, Vilniaus technologijų ir dizaino kolegija, Vilniaus ir VGTU inžinerijos licėjais, mokome vaikus stebėti, kurti idėjas, kelti tyrimų tikslus, tirti, apibendrinti ir daryti išvadas. Ryškiausiai mūsų STEAM pakraipa atsiskleidžia per unikalias kasmetines STEAM projektines savaites, o jų metu įgyjamas naujas patirtis vaikai pritaiko sudėtingesniems projektams buityje, studijose ar darbe.
Kritinis mąstymas
Tokie įgūdžiai visų pirma reiškia nepriklausomą mąstymą ir darbą su skirtinga informacija. Kuo pasižymi kritiškai mąstantis žmogus? Jis savarankiškai galvoja ir apgalvoja, pagrindžia savo sprendimus, supranta ryšį tarp priežasties ir pasekmės, drąsiai kelia sudėtingus klausimus ir atsirenka, kas yra tiesa. Kritinis mąstymas – tai raumuo, kurį stipriname kiekvienoje pamokoje.


Metiniai darbai
„Pažinimo medžio“ gimnazija viena iš nedaugelio Lietuvos mokyklų, kurioje vyresnių klasių moksleiviai rengia metinius darbus.
Kasmet mokslo metų pabaigoje vyksta darbų gynimas, o juos vertina mokytojų komisija. Geriausiai įvertintų ir novatoriškiausių darbų autoriai pristato juos Lietuvos moksleivių konferencijose, dalyvauja konkursuose.
Kai kurie mokiniai renkasi temas iš anksto galvodami apie būsimas studijas ir profesijas. Vaikams sukuriamos sąlygos pasidomėti temomis už mokyklinių disciplinų ribų ir kartu auginti gebėjimą mokytis bei savarankiškumą.
Ši patirtis mokiniams tampa neįkainojama, ateityje siekiant akademinių ir karjeros aukštumų.
Skaitykite: Pirmoji metinių darbų konferencija
Mokytis motyvuojantys mokytojai






„Pažinimo medžio“ mokytojų nepakeis jokia technologija, jie praturtina vaikų ugdymą savo įvairiapusiškumu ir plačiu akiračiu, vaikams dažnai to nė nenutuokiant. Mūsų mokytojai:
- ne tik akademiškai stiprūs, bet ir gebantys išsaugoti vaiko motyvaciją;
- savo dėstomą dalyką integruojantys į tarpdalykinius projektus ir STEAM veiklas;
- skatinantys žinių pritaikymą realiame gyvenime;
- lyginantys mokinį tik su juo pačiu;
- keliantys sudėtingus klausimus ir skatinantys kritinį mąstymą;
- mokantis vaiką reflektuoti save, kelti individualius tikslus ir siekti asmeninio augimo.
Šie mokytojai ne tik stiprūs akademiškai – vadovėlių bendraautoriai, ekspertai, lektoriai, bet ir turinčios kuo pasigirti asmenybės su įdomiais pomėgiais, asmeniniais pasiekimais ar stulbinančia praeitimi.
Susipažinkite

Bendrosios kompetencijos
Pasaulio ekonomikos forumas teigia, kad XXI a. bendrosios kompetencijos, tokios kaip kūrybingumas, bendravimas ir bendradarbiavimas, emocinis intelektas ir kt. yra ne mažiau svarbios už akademines kompetencijas. Mokykloje bendrąsias kompetencijas ugdome pagal autorinę mūsų 4S (4 santykių) sistemą. Ši sistema, remiantis KTU mokslininkų palyginamosios analizės išvadomis, atitinka visuotinius ateities ugdymui keliamus uždavinius ir padeda parengti vaiką iššūkiams, su kuriais jis susidurs gyvenime.

4 santykių sistema
Tai unikalus įrankis, suteikiantis vaikams kompetencijų, reikalingų siekiant laimės. Mes žinome, kad laimei svarbiausi 4 komponentai: geras santykis su savimi, su kitu, su pasauliu ir gebėjimas siekti savo tikslų. Tyrimai rodo, kad net 85 proc. žmogaus sėkmės lemia bendrosios kompetencijos, todėl įgyvendindami šią sistemą į akademinį mokymąsi įtraukiame visų svarbiausių bendrųjų kompetencijų ugdymą. Taip pat vaikus mokome reflektuoti savo kompetencijas, kelti individualius tikslus ir su mentorių pagalba siekti asmeninio augimo.
Daugiau apie 4S
Kassavaitinės socialinių įgūdžių pamokos
Dirbame pagal socialinių–emocinių kompetencijų programą SEKU©, kurios bendraautorėmis yra psichologė Gabija Jurgelytė ir mokyklos steigėja Audronė Kancė-Grdzelišvili. Mokome vaikus pažinti ir priimti save ir kitus, derėtis, bendrauti, viešai kalbėti, spręsti nesutarimus, sėkmingai dirbti su kitais, spręsti problemas ir įveikti stresą. Taip pat sistemingai auginame klasę kaip socialinę grupę, siekdami, kad vaikai klasėje taptų sutelkta, brandžia, savireguliuojančia ir vieni kitų poreikius atliepiančia grupe.
Kasmet gilindami socialinius įgūdžius, mokiniai atranda vis sveikesnių būdų įveikti įtampą, geba nubrėžti ribas ir dažniau pasakyti „ne“, stiprėja problemų sprendimo įgūdžiai, galiausiai, paskutinėse gimnazijos klasėse tai lemia užsispyrimą įgyvendinant tikslus ir pasiruošimą savarankiškam gyvenimui.
Skaitykite: Tik sukūrę socialiai ir emociškai saugią aplinką, galime tikėtis vaiko akademinio augimo


Savanorystė
Mokyklos mikroklimatas


Klasės auklėtojų bei dalykininkų supervizijos
Individualios pažangos siekimas


0 klasė
Atsižvelgdami į kiekvieno vaiko gebėjimus ir poreikius, padedame pasiruošti mokyklai, ugdydami vaiko pilietiškumo, socialinę-emocinę, kultūrinę, skaitmeninę, kūrybiškumo ir pažinimo kompetencijas.
Priešmokyklinis ugdymas nėra padalintas į atskiras dalis, jis vyksta visą dieną – nuo ryto iki vakaro ir yra integruotas į kasdienį vaiko gyvenimą, veiklas, žaidimus, išvykas.
Skaitykite: Vaiko motyvacija mokytis priešmokykliniame amžiuje: kaip ją išlaikyti?
Daugiau apie 0 klasę
Siekiame, kad vaikai laiku gautu švietimo pagalbą

„Pažinimo medžio“ pagalbos ugdymui(si) skyrius
Pagalbos ugdymui(si) skyriuje dirba 19 švietimo pagalbos specialistų. Toks kiekis psichologų, specialiųjų pedagogų, mokytojų padėjėjų ir kitų specialistų užtikrina dėmesį kiekvienai klasei ir vaikui.
Specialistai supervizuoja ir konsultuoja mokyklos ir darželio pedagogus, organizuoja socialinių-emocinių kompetencijų stiprinimo mokymus, veda socialinių įgūdžių pamokas, pritaiko programas specialiųjų ugdymosi poreikių vaikams, koordinuoja vaiko gerovės komisijos darbą ir kt.
Sėkmingai bendradarbiaujant su tėvais, mūsų specialistams pavyksta rasti geriausius sprendimus net ir sudėtingose situacijose.
Aktualu
Visos dienos mokykla
„Pažinimo medis“ – visos dienos mokykla. Po formalaus ugdymo pamokų vaikams vyksta neformalaus ugdymo užsiėmimai, vaikai tęsia formalaus ugdymo projektines veiklas, ruošia namų darbus, sportuoja, dalyvauja įvairiose veiklose, būreliuose.
Kiekvienais metais aiškinamės konkrečius poreikius ir kaip galime juos patenkinti, kasmet vaikams pasiūlome naujų užsiėmimų. Stengiamės, kad mokykloje siūlomi būreliai atlieptų meninius, akademinius, socialinius ir sportinius vaikų poreikius.
Mokinio dienos ritmas
Renkasi vaikai: 8.00-9.00 val.
Visų pamokų pradžia: 9.00 val.
Pradinio ugdymo pamokų pabaiga: 14.00 val.
Pagrindinio ugdymo pamokų pabaiga: vėliausiai 16.00 val. (kai moksleiviai turi 7 pamokas)
Popamokinės veiklos pradinukams:
Pradžia: 14.00 val.
Kiemas ir laisvas žaidimas gryname ore: 14.15 val.
Būreliai: 15.15 val.
Pavakariai: 16.00 val.
Namų ruoša: 16.20 val.
Būreliai / projektinės veiklos: 17.15 val.
Dienos pabaiga: 18.30 val.
Popamokinė grupė
Pradinėse klasėse besimokantis vaikas namo grįš atlikęs namų darbus, ir tai dažniausiai laikoma didžiausia popamokinės grupės verte. Vis dėlto, pradinukams popamokinė grupė ir būreliai yra kur kas daugiau. Pagrindinės vaikų popamokinės veiklos ir būrelių lankymo naudos – tai savirealizacija, socializacija, laisvės pojūtis ir galimybė pačiam rinktis, bei atsipalaidavimas po formaliojo ugdymo veiklų.
Mokinių skaičius klasėse
Mūsų mokyklos Vilniuje vertė tėvams bei vaikams – mažos klasės, todėl abu padaliniai klases formuoja nuo 7 iki 16 mokinių.
Fizinis aktyvumas, laikas lauke
Fiziniam aktyvumui skiriame ypač didelį dėmesį.
Pradinukai kasdien bent valandą praleidžia lauke (taip pat bet kokiu oru), o dalis klasės veiklų apjungiamos su judesiu. Žaidimas – aukščiausia mokymosi forma, todėl žaidžiame ir su jaunesniais, ir su vyresniais vaikais. Vyresniąsias klases dažnai vedamės į netoliese esančias miesto žaliąsias zonas, ten sportuojame, žygiuojame, lenktyniaujame. Įtraukiame mokinius į sporto ir judėjimo iššūkius.
Edukacijos ir išvykos
Vilniaus padaliniuose:
Vilniuje gausu lankytinų vietų, tad džiaugiamės, kad gimnazija įsikūrusi Vilniaus centrinėje dalyje, arti senamiesčio, šalia įvairiausių edukacinių objektų, o Ozo g. padalinys – kiek toliau nuo centro, šalia miško, kur daug žalios erdvės, gamta.
Kauno padalinyje:
Džiaugiamės, kad mūsų padalinys Kaune įsikūręs prie pat VDU Botanikos sodo – vienos mėgstamiausių vaikų edukacijos vietų. Šalia – miesto centras, senamiestis – kultūros įstaigos, muziejai, architektūriniai paminklai ir kitos žymios Kauno vietos.
Išvykas organizuojame atsižvelgiant į kontekstinį ugdymą, savaitės temas bei konkrečius klasių poreikius. Turime susitarimų su įvairiomis ugdymo įstaigomis, todėl partnerystės principu organizuojame projektus, STEAM veiklas. Taip pat lankomės kultūros įstaigose, einame į žygius.
Būreliai
„Pažinimo medyje“ po pamokų vyksta įvairūs neformalaus ugdymo užsiėmimai: programavimas, dailė, keramika, teatras, rankdarbiai, karatė, dainavimas, šachmatai ir pan. Kiekvienais metais aiškinamės konkrečius poreikius ir kaip galime juos patenkinti, kasmet pasiūlome naujų užsiėmimų. Stengiamės, kad mokykloje siūlomi būreliai atlieptų meninius, akademinius, socialinius ir sportinius vaikų poreikius.
Vertinimas ir grįžtamasis ryšys
Individualios pažangos (idiografinis) vertinimas – vertinimo principas, pagal kurį, lygindami dabartinius mokinio pasiekimus su ankstesniaisiais, stebime ir vertiname pažangą. Naudojame TAMO dienyną ir kitus klasėse aptartus būdus, tinkančius konkrečiai klasei.
Diagnostinis vertinimas – tai vertinimas, kuriuo naudojamės siekdami išsiaiškinti mokinio pasiekimus ir padarytą pažangą baigus temą ar kurso dalį. Tada galima numatyti tolesnio mokymosi galimybes ir suteikti pagalbą įveikiant sunkumus.
Įsivertinimas – mūsų naudojami paties mokinio sprendimai apie norimą / daromą pažangą bei pasiekimus.
Vykdome ir individualius pokalbius tarp mokytojo ir mokinio apie jo asmenines stipriąsias ir silpnąsias puses. Mokytojai po pokalbių pateikia savo rekomendacijas vaiko mokymuisi.
Klasės vadovai, mokytojai vykdo individualius pokalbius ir su šeimomis, kurių metu teikiamas abipusis grįžtamasis ryšys (tėvų „karuselės“).
Vaikai ir mokytojai turi galimybę asmeniškai susitikti su mūsų partneriais – individualiosios psichologijos konsultantais.
Tėvų taryba
Tėvų tarybą sudaro tėvų išrinkti atstovai iš pradinių mokyklų, pagrindinės mokyklos ir gimnazijos klasių, kurie kartu su mokyklos vadovybe sprendžia kilusias problemas, pataria įvairiais klausimais.
Maitinimas
Patiekalams gaminti naudojame tik šviežius, vietinius produktus, o virėjos su meile gamina čia pat „Pažinimo medžio“ virtuvėse, tad net išrankiausieji liekia sotūs. Juk sotus vaikas – laimingas vaikas.
Vadovaujamės vaikams rekomenduojamomis maistinių medžiagų normomis, sudarytomis Sveikatos apsaugos ministerijos ir mitybos technologhijų specialistais. Taip pat kiekvieną dieną vaikai gauna daržovių ir vaisių, kad augtų sveikesni ir žvalesni. Porcijų kiekį ir dydį vaikai renkasi patys.
Valgiaraštis (atnaujintas 2024 m. rugsėjį)
Atostogos
Rudens atostogos:
2024 m. spalio 28–31 d.
Kalėdų atostogos:
2024 m. gruodžio 23 d. – 2025 m. sausio 3 d.
Žiemos atostogos:
2025 m. vasario 17–21 d.
Pavasario (Velykų) atostogos:
2025 m. balandžio 22–25 d.
Patyčių ir smurto prevencija
Socialinių įgūdžių pamokos – komandinis psichologo ir klasės auklėtojo darbas. Kiekvieną savaitę vykstančų klasių auklėtojo ir psichologo susitikimų metu suderinamos psichologinės-pedagoginės kompetencijos, kurios bus ugdomos konkrečioje pamokoje, ir veiklos, per kurias vaikai įgis reikiamą patyrimą. Socialinių įgūdžių pamokų metu klasės auklėtojas mokosi iš psichologo, kaip reikia daryti intervencijas, pastebėti procesus, vykstančius veiklų metu, teikti grįžtamąjį ryšį. Psichologas pamokų metu gali stebėti vaikus – kaip jie veikia socialinėje terpėje, kaupia daug anamnezės tolesniam darbui su vaiku, klase, mokytojais ar tėvais.
Per socialinių įgūdžių pamokas vaikai jau nuo pirmos klasės vysto emocinį intelektą mokydamiesi empatijos, reflektuodami, mokydamiesi pasidalyti nuotaikomis ir mintimis su suaugusiaisiais ir kitais vaikais, pasakyti, kaip jaučiasi susipykę, kokio bendravimo ar elgesio norėtų arba nenorėtų. Mokosi dalytis ne tik mintimis, bet ir jausmais, tinkamai duoti grįžtamąjį ryšį ir jį priimti iš kito. Girdėti, reaguoti, siekti bendrų susitarimų, tinkamai spręsti konfliktus.
Todėl šios pamokos – dar ir puiki patyčių prevencijos priemonė.
Taip pat mokykloje veikia sukurta atskira patyčių prevencijos programa, Vaiko gerovės komanda. Į kiekvieną atvejį reaguojame labai rimtai ir itin greitai. Netinkamas vaiko elgesys fiksuojamas, su juo iškart dirbama. Vaikui surinkus tris netinkamo elgesio lapus, šaukiama specialistų darbo grupė, įtraukiami tėvai, siekiant suprasti vaiko elgesio priežastis ir susidėlioti tolesnės pagalbos vaikui darbo planą, į jį įtraukiant tiek mokyklos komandą, tiek išorės specialistus, tiek šeimą. Galime didžiuodamiesi konstatuoti, kad su patyčiomis susitvarkome itin efektyviai.
Naudojimosi mobiliaisiais politika
„Pažinimo medžio“ mokyklos prieš septynerius metus į taisykles įrašė vieną svarbiausių taisyklių, prisidedančių prie vaikų socialinių-emocinių kompetencijų ugdymo – mokiniai be suaugusiojo leidimo, ne ugdymo tikslais, mokyklos teritorijoje negali naudotis mobiliuoju telefonu.
Vaikai paprastai neturi taip gerai susiformavusios savireguliacijos, kad patys savo noru sąmoningai pasirinktų padėti telefoną į šalį ir daugiau bendrautų tarpusavyje. Kai nėra pagundos visą dėmesį sutelkti į telefonus, klasė kaip grupė ima ieškoti įdomių veiklų, žaidimų, interesų.
Kiekvienas mokytojas ar bet kuris mokykloje dirbantis asmuo proaktyviai veikdamas pasirūpina, kad mokiniai laikytųsi šių taisyklių. Mokiniai puikiai įsivertina galimas taisyklės sulaužymo pasekmes, nes pažeidus susitarimą telefonas paimamas, padedamas į seifą, o jį atsiimti gali tik tėvai. Pasitaiko, kad tėvai „užtrunka“ pasiimti telefoną net savaitę.
Tėvai, prieš leisdami savo vaikus į „Pažinimo medį“, turėtų įsivertinti, ar jiems priimtina tokia taisyklė. Tik taip pavyks sukurti pagarba ir bendradarbiavimu grįstą santykį ir užtikrinti ne tik vaiko akademinį, bet ir asmeninį socialinį-emocinį augimą.
Ugdymo kainos
2024-2025 m. m. ugdymo kainos