Erasmus projekto LUMOS partnerių susitikimas „Pažinimo medyje“

Erasmus projekto LUMOS partnerių susitikimas „Pažinimo medyje“

2025 m. gegužės 12–15 d. „Pažinimo medžio“ gimnazijoje Vilniuje įvyko Erasmus+ KA210 projekto „LUMOS: Illuminating the path for advanced learners“ (Nr. 2024-2-LT01-KA210-SCH-000264880) pirmasis gyvas partnerių susitikimas. Susitikime dalyvavo mokytojai ir ekspertai iš Turkijos, Graikijos, Kroatijos ir Lietuvos. „Pažinimo medis“, būdamas šio projekto koordinatorius, organizavo susitikimą. Susitikimo metu partneriai turėjo galimybę susipažinti su mokykloje taikomomis gabių mokinių ugdymo praktikomis, kartu aptarti projekto eigą, vadybinius, administracinius klausimus ir planuojamus veiklos etapus.

LUMOS projektu siekiama stiprinti pradinių klasių mokytojų gebėjimus atpažinti ir ugdyti gabius mokinius įtraukioje, jų socialinius ir emocinius poreikius atliepiančioje aplinkoje. Projekto metu bus plėtojama hibridinė pradinių klasių mokytojų kvalifikacijos kėlimo programa, orientuota į praktinių, socialiai jautrių, akademinius ir socialinius gebėjimus integruojančių metodų taikymą. Viena iš pirmųjų projekto veiklų – tarptautiniai mokymai pradinių klasių mokytojams. Jie vyks 2025 m. m. pradžioje, o jų turinys ir metodika buvo pagrindinis partnerių susitikimo Vilniuje darbotvarkės akcentas.

Susitikime pagrindinis dėmesys buvo skirtas būsimų mokymų turinio ir struktūros planavimui

Partneriai susitarė, kad mokymai bus grindžiami integruotu, praktika pagrįstu požiūriu, apimančiu ne tik akademinių gebėjimų ugdymą, bet ir sąmoningą socialinių, emocinių bei bendruomeniškumo įgūdžių stiprinimą. Toks požiūris atspindi šiuolaikinėje švietimo paradigmoje vis dažniau pabrėžiamą poreikį kurti ugdymo situacijas, kuriose gabiems mokiniams būtų sudaromos sąlygos augti tiek akademiškai, tiek ir ugdant socialinius bei emocinius įgūdžius.

Susitikimo metu partneriai turėjo galimybę stebėti praktinį gabių vaikų ugdymo programos įgyvendinimą „Pažinimo medžio“ mokykloje. Jie lankėsi antrokų klasėje ir stebėjo diferencijavimo ir universalaus dizaino mokymuisi principais grįstą matematikos pamoką. Stebėjo ketvirtokų projektinių veiklų pristatymus – pavyzdį, kaip mokykloje taikomos Renzulli praturtinimo modelio idėjos. Taip pat apsilankė specialiai gabiems mokiniams skirtose trečiadienio popamokinėse veiklose.

Mokymų turinys

Mokymų turinį kurs tarptautinė partnerių komanda, kiekvienai šaliai prisidedant savo ekspertine patirtimi. Turkijos partneriai rengs modulį apie gabių mokinių atpažinimą, jų tipologiją ir mokytojų veiksmus identifikavus tokius mokinius. Taip pat dalyvaus vedant dirbtuves, kurių metu bus kuriami pamokų planai su STEAM ir dirbtinio intelekto integracija. Graikijos komanda pristatys pažangius STEAM ir AI integravimo metodus, ves praktines dirbtuves kartu su Turkijos partneriais. Kroatijos komanda gilinsis į bendradarbiavimą tarp vaikų, tėvų ir mokytojų. Taip pat konsultuos partnerius, kaip užtikrinti tarpusavio supratimą kalbantis apie skirtingų vienoje klasėje besimokančių vaikų ypatybes ir poreikius.

„Pažinimo medžio“ komanda, atsakinga už socialinių ir emocinių kompetencijų stiprinimą, prisidės prie ekspertų iš Kroatijos, kartu analizuojant ir mokantis iš realių simuliacinių mokykloje pasitaikančių situacijų. „Pažinimo medžio“ komanda taip pat bus atsakinga už gabių mokinių socialinių-emocinių kompetencijų ugdymo modulį bei universalaus dizaino mokymuisi taikymo galimybių pristatymą. Komanda konsultuos mokytojus, kaip jų sukurti pamokų planai galėtų būti pritaikyti visai klasei, nepamirštant ir gabių mokinių poreikių, taip pat užtikrinant įtraukų ir socialiai jautrų mokymosi procesą. Mokymai bus paremti praktinių situacijų analize, pamokų planų kūrimu ir jų peržiūra, remiantis universalaus dizaino mokymuisi principais bei Renzulli praturtinimo modelio idėjomis.

Viso dvejų metų projekto laikotarpiu partneriai bendradarbiaus virtualiai, o projekto uždavinius kiekviena šalis įgyvendins dirbdami nacionalinėse komandose, savo mokyklose.