Mokytojai

„Pažinimo medžio“ mokytojas:

  • ne tik akademiškai stiprus, bet ir gebantis išsaugoti vaiko motyvaciją;
  • savo dėstomą dalyką integruojantis į tarpdalykinius projektus ir STEAM veiklas;
  • skatinantis žinių pritaikymą realiame gyvenime;
  • lyginantis mokinį tik su juo pačiu;
  • keliantis sudėtingus klausimus ir skatinantis kritinį mąstymą;
  • mokantis vaiką reflektuoti save, kelti individualius tikslus ir siekti asmeninio augimo.

Didžiuojamės mūsų mokytojais

Ratas

Simonas, istorijos mokytojas gimnazijoje

Istorijos mokytojas Simonas „Pažinimo medyje“ dirba jau 10 metų. 
Man tiesiog nuo pat mažumės labai patiko istorija, – apie studijų pasirinkimą pasakoja Simonas. Mokytojo profesijos jis neromantizuoja, vaikystėje nesvajojo tapti mokytoju, tačiau prisipažįsta, jog išbandęs mokytojo vaidmenį, šį darbą labai pamilo.

Pajaučiau šio darbo prasmę. Man patinka matyti vaikų smalsumą, užsidegimą, motyvaciją, kai jie kelia klausimus ir ieško atsakymų. Kai uždegi vaikų norą mokytis, pati istorija pasislenka į antrą planą, nes mokomasi ne tik jos, o iš esmės – kaip gyventi ir ką daryti, kad nekartotume praeities klaidų, – sako Simonas. Mokytojas – visų gimnazijos valstybinių švenčių minėjimų organizatorius.

Simonui patinka „Pažinimo medyje“ tvyranti laisvė, pavyzdžiui, mokiniai nedėvi uniformų, o mokytojai neturi aprangos kodo, todėl Simoną mokykloje sutinkame su džinsais ir sportinio stiliaus megztiniu.

Laisvalaikį mokytojas leidžia aktyviai – žygiuoja gamtoje (naktį ir dieną), važinėja dviračiu, domisi ornitologija, o geriausiai pažįstamas iš LRT žaidimo „Auksinis protas“. Šiemet jau šeštąjį kartą stebėjome jo sėkmę šiame žaidime.

Kristina, etikos, filosofijos ir ugdymo karjerai mokytoja

Nors tapti mokytoja Kristina sugalvojo ne pati, „Pažinimo medyje“ ji mokytojauja jau šeštus metus. Su „Pažinimo medžiu“ susidūriau palikusi samdomą darbą ir pradėjusi užsiimti individualia veikla – pradžioje padėjau mokyklai komunikacijos klausimais, o vėliau, paraginta mokyklos steigėjos Audronės, gavau pasiūlymą išbandyti save ir mokytojos amplua, – sako teisininkės išsilavinimą turinti mokytoja.

Kasdien į mokyklą ji keliauja su džiaugsmu, smalsumu, meile ir naujomis idėjomis: Mane įkvepia laisvė kurti, vaikų smalsumas, geri klausimai, aistringos diskusijos ir tai, kad nė viena diena mokykloje nėra tokia pati. Mažai užsiėmimų man atrodo prasmingesni nei mokytojo ar klasės auklėtojo darbas.

Po pamokų mokytoja leidžia laiką su mylima šeima, daug skaito, domisi menu ir fotografija, keliauja po Lietuvą ir užsienį. Kristina atvirauja, kad protą nuramina mylimame sodelyje ir galvodama apie naujas pamokas – net mojuodama grėbliu ar eidama rudenišku mišku taku.

Praėjusiais metais mokytoja atrado plaukimą ežere, tad dabar svajoja apie šiltąjį sezoną: Nersiu į visus ežerus, kuriuos tik pasieksiu!

Mokytoja Kristina kaip pranešėja ir moderatorė dalyvauja konferencijose švietimo ir psichologijos temomis, nuo 2024 m. sausio priklauso Vilniaus m. etikos ir filosofijos mokytojų metodinei tarybai – organizuoja renginius etikos mokytojams, taip pat rūpinasi mokyklos mokinių metinių darbų projektu ir konferencija.

Interviu su Kristina portale Bernardinai.lt

Interviu su Kristina LRT laidoje „Langas į valdžią“

Ratas
Ratas

Vaida, matematikos mokytoja

Nors mokyklos laikais mokytoją Vaidą domino labai skirtingi dalykai – nuo psichologijos iki genetikos, bet gyvenimas vistiek vedė į mokymą. Supratau, kad man tiesiog patinka dalintis savo žiniomis ir patirtimi, – sako Vaida, „Pažinimo medžio“ matematikos mokytoja ir 6-tokų auklėtoja, viso mokytojaujanti jau 12 metų.

Vaida matematikoje mato daugiau nei skaičius: Dirbant su vaikais stengiuosi juos padrąsinti, nuolat keliu klausimus ir skatinu ieškoti atsakymų. Mane įkvepia, kad galiu dalintis ir matau prasmę, matydama jų asmenines pergales, pokyčius.

Atostogas mokytoja mėgsta išnaudoti kelionėms: Pasaulis toks didelis, jame tiek kvapą gniaužiančių vietų! Dažnai vienai kelionei dar nesibaigus, turiu bilietus jau kitai.

Po pamokų mokytoja Vaida mėgsta ilgus pasivaikščiojimas gamtoje, gerus filmus, o šiuo metu pradeda pažintį su tenisu.

 

Antanas, istorijos ir pilietiškumo mokytojas

„Pažinimo medžio“ istorijos ir pilietiškumo mokytojas, 2020 m. pelnęs inovatyviausio mokytojo titulą, o 2021 m. Meilės Lukšienės premiją, Antanas apie save pasakoja: Buvau tarp ateities planų ir idėjų pasimetęs dvyliktokas ir dėl vieno įkvepiančio mokytojo nusprendžiau išbandyti… Tapti istorijos mokytoju! Mano bandymas tęsiasi jau 11-tus metus ir kuo toliau, tuo labiau mėgaujuosi istorijos mokytojo role. Tikiu praeities studijų galia suprasti ir keisti save ir pasaulį. Kaip idealistą tai mane labai veža, kartu su galimybe būti, veikti, kurti, mokytis kartu su jaunais žmonėmis ir įkvepiančiais kolegomis.

Po darbo mokykloje mokytojas Antanas yra aktyvus Lietuvos ir Europos istorijos mokytojų bendruomenių narys, bendradarbiauja su leidykla „Šviesa“ jos leidybiniuose projektuose.

Kai nedirba, mokytojas leidžia laiką su šeima, žaidžia krepšinį, mina dviratį, skaito, žaidžia kompiuterinius žaidimus, dievina keliones.

Interviu su mokytoju Antanu LRT portale

Ratas
Ratas

Eglė, fizikos mokytoja

Prieš tapdama fizikos mokytoja, Eglė baigė orlaivių pilotavimo studijas. Nuo 14 metų žinojau, kad būsiu pilotė ir kryptingai to siekiau, tačiau gavusi pilotės licenciją ir įsidarbinusi aviacijos įmonėje, po metų supratau, kad rytais į darbą nesikeliu su džiaugsmu, kad nesidomiu šia sritimi laisvalaikiu.

Anot mokytojos, lyginant su aviacija, mokytojo darbe žymiai didesnė kūrybinė laisvė. Man patinka iššūkiai, tad dar dirbdama aviacijoje, nuskubėjau į mokyklą, kurioje pati mokiausi nuo 3 iki 8 klasės, ir pasiprašiau, kad laisvu laiku leistų stebėti fizikos ir matematikos pamokas. Vėliau įsitraukiau į kūrybinių partnerysčių projektą – kartu su kitais savo srities specialistais važinėdavome po mokyklas ir mokiniams rengdavome užsiėmimus, per kuriuos padėdavome jiems atsiskleisti.

Būsima mokytoja atsakingai ruošdavosi šiems užsiėmimams, galvodavo, kaip sudominti mokinius: Supratau, kad tuo domiuosi laisvalaikiu, kad save tapatinu su mokytoja, – apie atrastą pašaukimą pasakoja Eglė. Mokytoja baigė profesinės pedagogikos studijas, programą „Renkuosi mokyti“ ir jau skaičiuoja 10-us mokytojavimo metus.

Geras mokytojas, manau, yra tas, kuris ieško iššūkių, kuris užtikrindamas tvarką klasėje netampa policininku, o išlieka draugu, tačiau supranta, kad yra vyresnis, atsakingas, ir neperlenkia draugiškumo lazdos. O bene svarbiausia – geras mokytojas yra tas, kuris sugeba įkvėpti vaikus, – išvadą padarė mokytoja tapusi pilotė.

Eglė taip pat yra programos „Mokytojų palaikymo ratai“ įkūrėja, kuriuose pedagogus ragina dalintis savo pasiekimais, iššūkiais ir problemomis, su kuriais susiduria mokytojo darbe.

Laisvalaikiu mokytoja keliauja, užsiima šuolių į vandenį sportu, mėgsta SPA, domisi savęs pažinimo (individualiosios psichologijos) kursais.

Interviu su mokytoja Egle LRT laidoje „Daugiau nei mokytojas“

Su išskirtiniais vaikais dirbanti mokytoja Eglė: mokykla ne tik ruošia gyvenimui, ji ir yra gyvenimas 

Romas, biologijos mokytojas

Mokytojas Romas biologijos moko jau 34 metus. Nors mokyklos laikais mokytojas turėjo kitokių minčių – svarstė studijuoti Žemės ūkio akademijoje arba rusų kalbą. Pasitaręs su mokytoja ir apsilankęs universitete Vilniuje, jis pasirinko biologijos pedagogikos studijas.

Romas ne tik mokytojas, bet ir užduočių sąsiuvinių bendraautorius. Kartu su kolegomis mokytojas yra parengęs tiriamųjų darbų rinkinį 5 kl. ir pratybų sąsiuvinius 7-10 kl.

Mano darbo principas yra teisingumas, žmogiškumas, mokinių supratimas. Nesvarbu, ar devintokas, ar dvyliktokas, bet kalbėti reikia kaip lygiam su lygiu. Manau, mokiniai tą jaučia, ir dėl to turime gerą santykį, – sako mokytojas Romas.

Laivalaikiu mokytojas mėgsta spręsti kryžiažodžius, mėgsta žygius, keliones, taip pat stengiasi dažniau apsilankyti sporto klube ar važinėtis dviračiu.

Ratas
Ratas

Aušra, chemijos mokytoja

Prieš tapdama „Pažinimo medžio“ chemijos mokytoja, Aušra dirbo farmacinių produktų kokybės laboratorijoje. Tapti mokytoja neplanavau, maždaug iki 30 metų amžiaus to net nenorėjau, – prisimena Aušra.

Baigusi „Renkuosi mokyti“ programą, pedagoginį kelią Aušra pradėjo 2016 metais, įsidarbinusi didelėje valstybinėje mokykloje, kurioje mokė per 300 mokinių. Susidūriau su įvairiais iššūkiais, tačiau tai manęs visiškai neatbaidė nuo šios profesijos, o atvirkščiai – tik sustiprino vidinį žinojimą, kad pedagoginis kelias – man, – sako 8-tus metus mokytojaujanti Aušra.

Mokytojos darbe Aušrai labiausiai patinka nuolatiniai iššūkiai ir dinamiška kasdienybė. Mokytoja atvirauja, kad labiausiai ją „veža“ akimirkos, kai klasėje atmosfera net įkaitusi nuo mokymosi, ir visi su dideliu susidomėjimu, džiaugsmingu smalsumu narplioja chemijos mokslo paslaptis.

Kiekvieną kartą stovėdama prieš klasę ar kurdama metodinę medžiagą jaučiu, kad tai mano kelias, mano pašaukimas, man mokyti, o taip pat ir mokytis labai patinka – aš dirbu svajonių darbą! – sako Aušra.

Mokytoja „Pažinimo medyje“ taip pat puoselėja tarptautiškumą, kuria Erasmus+ ir NordPlus projektus, dalyvauja tarptautiniuose mokymuose, koordinuoja STEAM veiklas mokykloje.

Po pamokų mokytoja mėgsta keliauti, skaityti, kurti, būti gamtoje, bendrauti su šeima ir draugais.

Interviu su Aušra portale 15min.lt

Mokytoja Aušra yra įvaizdinės mokyklos kampanijos „Mokytojai už vaikų pergales“ veidas

Dr. Vilija, chemijos mokytoja metodininkė

Fizinių mokslų srities chemijos mokslų krypties daktarė Vilija chemijos moko jau 25 metus. Nors besimokydama mokykloje sakė sau, kad mokytoja nebus niekada, dabar yra ketvirtos kartos mokytoja savo giminėje.

Baigusi studijas Vilija dirbo mokslinį darbą, o mokytoja pradėjo dirbti tik po penkerių metų ir tik laikinai – trims mėnesiams (pabaigti mokslo metus išėjus mokytojui). Ir štai − mokytoja jau 25 metus.

Tai sunkus, bet labai prasmingas darbas − juk prieš mus − ateities Žmogus. Pirmiausia stengiuosi sukurti nuoširdų, empatišką, pagarbų, paprastą santykį su mokiniais − t.y., iš širdies į širdį. O paskui – akademiniai pasiekimai, – sako mokytoja Vilija.

Mokytojos laisvalaikis būna ramus su knyga, nes nuo vaikystės labai mėgsta skaityti, ir aktyvus, nes labai mėgsta „sukišti“ rankas į žemę, žygiuoti miškais ir kalnais, keliauti ir pažinti pasaulį. Žiemą mokytoja džiaugiasi per karantiną atrastu kalnų slidinėjimu.

Po dvidešimties metų tu būsi labiau nusivylęs dalykais, kurių nedarei, negu tais, kuriuos darei. Taigi, išplauk iš ramybės uosto. Pagauk pasatą savo burėms. Tyrinėk. Svajok. Atrask. (Markas Tvenas)

Ratas

Pradinukų mokytojos

Ratas

Daiva, būsimų priešmokyklinukų mokytoja Ozo padalinyje

Daiva „Pažinimo medžio“ mokykloje dirba jau 17 metų. Priešmokyklinio ugdymo mokytojai svarbiausia artimas ryšys su augančiu vaiku: Tai pagrindas, leidžiantis kurti pasitikėjimą ir saugumą, padedantis ugdyti empatiją, bendravimo įgūdžius ir socialinius gebėjimus, kurie yra būtini mokykloje, už jos ribų ir augančiai asmenybei. Kiekvieną dieną stengiuosi atidžiai klausyti ir suprasti vaiko poreikius, jausmus ir mintis, kad jis jaustųsi  mylimas, vertinamas, priimtas ir gerbiamas.

Daiva taip pat yra baigusi Individualios psichologijos instituto tėvų konsultavimo programą. „Žinios padeda geriau suprasti vaikų emocijas, elgesį ir santykius su tėvais, leidžia giliau įsigilinti į vaikų poreikius, padėti jiems įveikti sunkumus ir formuoti teigiamus santykius šeimoje, taip pat stiprinti bendravimą su tėvais, siekiant sukurti harmoningą ugdymo aplinką, – sako mokytoja. 

Laisvalaikiu Daiva laiką leidžia gamtoje, puoselėja augalus. Mokytoja juokauja, kad ir vaikus palygina su gėlėmis – skirtingomis, spalvingomis, gražiomis, kurioms reikalinga šiluma, dėmesys ir meilė. Galiu pasidžiaugti – mano gėlės auga, – sako mokytoja. 

erika
Ratas

Erika, priešmokyklinukų mokytoja gimnazijoje

10 metų „Pažinimo medyje“ dirbanti priešmokyklinio ugdymo mokytoja Erika rugsėjį vėl suburs grupę mažųjų ir ruoš kiekvieną ypatingam gyvenimo žingsniui – pirmai klasei. Tai verčia pasitempti, domėtis ir inicijuoti naujoves, ieškoti priėjimo prie vaikų ir kartu augti. Stengiuosi visus kuo geriau pažinti ir įsiklausyti, su kiekvienu mažu žmogumi pasidalinu visu savo dėmesiu, – sako Erika.

Mokytoja ypač siekia tėvų bendradarbiavimo ir įsitraukimo. Darniai bendruomenei suburti labiausiai padeda išvykos ir šventės kartu su tėvais, tampame viena didele šeima, – sako Erika.

Po sunkios darbo dienos mokytoja atsikvepia gamtoje su šeima ir sūnumi, važinėja dviračiu, riedučiais, o kartais net šoka į pačiūžas žaisti ledo ritulį.

Mokytojos Erikos diena mokykloje

Erika, priešmokyklinukų mokytoja Kaune

Prieš tapdama „Pažinimo medžio“ priešmokyklinio ugdymo mokytoja, Erika dirbo su pradinukais. Dirbdama su jais, pedagogė gilinosi ir suprato, kokias priešmokyklinukų savybes būtina ugdyti ruošiant vaikus mokyklai. Erika įsitikinusi, kad vaiką, žengiantį į pirmąją klasę reikia mokyti pažinti, priimti ir tinkamai išreikšti emocijas, drąsiai išsakyti savo mintis ir pripažinti suklydus, kurti lygiavertį santykį su bendraamžiais. Kai vaikas jaučiasi saugus savyje ir jį supančioje aplinkoje, akademiniai rezultatai pasiekiami natūraliai, nespaudžiant ir nereikalaujant, – sako Erika.

Laisvalaikiu Erika groja kanklėmis, užsiima keramika, leidžia laiką su šeima. Išgirsti profesionalios kanklininkės grojamas melodijas mokykloje galima per šventes, priešmokyklinukai klausydami mokytojos kanklių melodijos mokosi atsipalaiduoti, sutelkia dėmesį į girdimą muziką. Man labai patinka vaikus edukuoti apie kankles ir kitus muzikos instrumentus, stebėti, kaip jie vėliau patys niūniuoja daineles. Muzikos mokytojos darbas – tikras penas mano sielai, nors kitados ir sakiau, kad niekada nebūsiu pedagoge, – interviu „Kauno dienai“ juokavo vaikų taip mylima mokytoja.

Mokytojos Erikos kanklių muzikos meditacija

Mokytojos Erikos diena mokykloje

Ratas

Raminta, būsimų pirmokų mokytoja Ozo padalinyje

Raminta yra pradinių klasių ir istorijos mokytoja, edukologė, patyriminio ugdymo praktikė. Švietimo srityje ji jau aštuonerius metus.  Buvę Ramintos ketvirtokai – šiuo metu jau „Pažinimo medžio“ aštuntokai, su kuriais Raminta iki šiandien palaiko artimą santykį.

Būdama mokytoja vadovaujuosi mintimi, jog vaikams turime duoti du dalykus – šaknis ir sparnus. Vedina šios minties laikausi nuostatos, kad siekiant kokybiško ugdymo, pirmiausia turi būti sukuriama saugi mokymosi aplinka, atliepiami individualūs vaiko poreikiai, sukuriamas saugus emocinis ryšys, – sako Raminta.

Būsimų pirmokų mokytoja – meno ir istorijos gerbėja, tad tai atsispindi ir jos pamokose, kuriose pedagogė skatina mokinių kūrybišką mąstymą, integruodama pasaulio pažinimą ir pilietiškumo suvokimą. Raminta tiki, kad siekiant visapusiško ugdymo svarbu tėvų ir mokytojų bendradarbiavimas, todėl skiria itin daug dėmesio darnios klasės bendruomenės puoselėjimui.

Laisvalaikiu Raminta lankosi meno muziejuose ir parodose arba mėgaujasi meno istorijos knygomis. Didžiausią atgaivą ji randa dirbdama su moliu ir kurdama įvairius keramikos dirbinius, taip patirdama kūrybos ir minčių laisvės džiaugsmą. 

Ratas

Rūta, pirmokų mokytoja gimnazijoje

Rūtos kolegės pristato ją kaip itin inovatyvią ir kūrybišką asmenybę, įsiklausančią į vaikus ir kuriančią socialiai saugią aplinką.

Rūta nuolat tobulinasi įvairiuose mokymuose, seminaruose, konferencijose, Erasmus+ užsienio projektuose. Šių projektų metu išmokau daugybę naujų metodikų ir praktinių įgūdžių, kuriuos sėkmingai pritaikau savo pamokose. Tai padeda man kurti įdomias ir įtraukiąsias ugdymo programas, kurios skatina vaikus aktyviai dalyvauti mokymosi procese, – pasakoja mokytoja. Jos pamokose vaikai ne tik mokosi skaityti, rašyti ar skaičiuoti, bet ir lavina kritinį mąstymą, problemų sprendimo įgūdžius, kūrybiškumą.

Septynerių metų mokytojavimo patirtį turinti Rūta įsitikinusi, kad šiuolaikinis mokytojas turi nuolat tobulėti ir būti atviras naujovėms, būti pavyzdžiu mokiniams, kad mokymasis gali būti įdomus ir prasmingas visą gyvenimą.

Ratas
Ratas

Jovita, pirmokų mokytoja Kaune

Tapti mokytoja Jovita svajojo nuo mažumės. Paimdavau mamos rankinuką, susidėdavau knygas, pasikviesdavau kiemo draugus ir vesdavau jiems pamokas, – prisiminusi juokiasi Jovita. Jau paauglystėje būsima mokytoja dirbo aukle, o nuo 11 kl. – įvairaus amžiaus mokinių korepetitore.

Šiuo metu Jovita yra pradinio ugdymo pedagogikos ir ankstyvosios užsienio kalbos mokymo bakalauro paskutinio kurso studentė. Dar studijų metais ji pradėjo dirbti jaunesniąja mokytoja, priešmokyklinukų anglų k. mokytoja ir jau sukaupė 3 metų patirtį. Laukiu kitų mokslo metų, kuomet galėsiu visa galva nerti ir susikoncentruoti į darbą mokykloje, – sako būsimų „Pažinimo medžio“ pirmokų mokytoja. –  Darbe su vaikais man labiausiai patinka atrasti kiekvieno išskirtinumą.  Pirmiausia, visada stengiuosi užmegzti ryšį su mokiniais, nes tikiu, kad tik taip mokymosi procesas vyks sklandžiai ir sėkmingai.

Laisvalaikiu mokytoja atitrūksta nuo kasdienės rutinos gamtoje, keliaudama.

Mokytojos Jovitos diena mokykloje

Daiva, antrokų mokytoja gimnazijoje

Artimas ryšys su vaiku ir jo pažinimas man yra ugdymo sėkmės raktas. Nuoširdus mokinio stiprybių ir silpnybių išsigryninimas, atviras pokalbis ir pagarba – mano pirmieji žingsniai ryšio su vaiku kūrimo link, – sako pradinių klasių mokytoja Daiva.

5 metus dirbusi šv. Juozapo pradinėje mokykloje Dorkinge (Didžioji Britanija) ir grįžusi į Vilnių, vaiko gerovės komandos narė ir pradinių klasių mokytoja Daiva suprato, kad kas dar tik pradedama diegti Lietuvos švietime jai jau seniai tapę artima. Esu pritaikiusi Didžiojoje Britanijoje pasiteisinusią fonetikos ir gramatikos mokymosi metodiką, naudoju pagarbaus bendravimo klasėje principus, turiu tarsi slaptą kalbą su kiekvienu vaiku, suteikiančią jiems saugią, atpalaiduojančią klasės aplinką,  –  patirtimi dalinasi Daiva.

Mokytojai labai artimas į savarankiškumą nukreiptas mokymasis. Mokiniui kokybiškai įsitraukti į ugymo(si) procesą pavyks tik skatinant jo smalsumą sužinoti daugiau. Drąsinu vaikus nebijoti būti savimi, priimti iššūkius ir gebėti paprašyti pagalbos. Nėra didesnio džiaugsmo matyti, kai vaikai patyrę sėkmę nori ja pasidalinti, o tai juos stiprina priimti dar didesnius iššūkius. Jei pradinėse klasėse vaikas patirs „galiu ir noriu” jausmą, jo kelionė į mokslo aukštumas bus daug sklandesnė,  –  įsitikinusi pirmokų mokytoja.

Daiva atsipalaiduoja šeimos rate, bet nenustygsta vietoje ir vis išbando save naujose veiklose  – nuo lotynų šokių ar savanorystės iki kabančios jogos ir veganiško maisto gamybos.

 

Ratas
Ratas

Ugnė, antrokų mokytoja Ozo padalinyje

Mokytojavimas Ugnę žavėjo nuo mažumės, ir nors baigusi mokyklą ji pasuko kitu keliu, Ugnės troškimas tapti mokytoja galiausiai paskatino pasirinkti pedagogiką: Buvau pasiruošusi, labiau motyvuota ir jaučiausi einanti savo pašaukimo keliu. Todėl pradėjusi studijuoti pedagogiką sulaukiau pastiprinimo iš šeimos ir artimųjų, o nuo antro kurso pradėjau dirbti mokykloje, – pasakoja Ugnė.

Ugnė savo pedagoginę patirtį įgijo kitoje privačioje mokykloje – pradėjusi nuo pavaduojančios ir jaunesniosios mokytojos, užaugo iki vaikų laisvalaikio, skaitymo skatinimo ir STEAM veiklų koordinatorės. Labai atsakingai vertinu mokytojos darbą. Pati būdama mama galiu nuoširdžiai suprasti tėvus, kurie išleidžia savo vaikus į pirmą klasę. Man itin svarbu, kad vaikai klasėje gerai jaustųsi. Esu empatiška, tad skiriu didelį dėmesį asmeniniam ryšiui su kiekvienu vaiku ir kuriamam vaikų tarpusavio santykiui, – pasakojo būsimų pirmokų mokytoja.

Ugnė juokauja, kad pranašumą mokytojos darbe jai suteikia neblėstantis smalsumas ir žinių troškimas. Didžiausias mokytojos siekis – sudominti vaikus supančia aplinka, žadinti smalsumą ir meilę mokslui. To siekiu atvirai žvelgdama į ugdymo procesą – sieju jį su mokinių patirtimis, jų pomėgiais, kasdieniu gyvenimu. Ieškau įvairių įdomių ugdymo ir ugdymosi metodų, erdvių, situacijų, gerai apgalvoju užduotis ir jų naudą mokiniams, – pasakoja mokytoja.

Ji jauna, žingeidi, trokštanti žinių ir nuolat jas gilinanti, patriotiška, labai atsakingai žiūrinti į viską, ką daro, gebanti pamatyti ir atliepti kiekvieną, o svarbiausia – gerbianti vaiką kaip lygiavertį sau žmogų, – įžvalgomis dalinosi pradinių klasių mokytoja ir sustiprintos programos kuratorė Brigita, rekomendavusi Ugnę kaip būsimų pirmokų mokytoją. 

Laisvalaikį Ugnė leidžia gamtoje su šeima. Žaviuosi sniegu žiemą, spalvotais medžiais rudenį, pirmais išsprogusiais pumpurais pavasarį, žydinčiomis pievomis, vasaros vakaru prie laužo, – pasakoja ypatingą meilę gamtai puoselėjanti mokytoja.

 

Ratas

Gitana, trečiokų mokytoja Ozo padalinyje

Dešimtmetį mokytoja dirbanti Gitana, įgijusi pradinio ir priešmokyklinio ugdymo išsilavinimą, nuolat tobulinasi įvairiuose kursuose – nuo specialiosios pedagogikos iki šiuolaikinių mokymo(si) metodų ir socialinių-emocinių kompetencijų ugdymo.

Pedagogė įkvėpimo semiasi iš vaikų smalsumo, kuris jai primena Alisos kelionę po stebuklų šalį – kupiną netikėtumų, atradimų ir džiaugsmo. Gitana įsitikinusi, kad kiekvienas vaikas turi teisę mokytis jam tinkamiausiu būdu, todėl todėl klasėje sukuria lanksčią ir įtraukią mokymosi aplinką.

Kiekviename vaike matau unikalią asmenybę – smalsią, kūrybingą ir norinčią augti. Man svarbu ne tik perduoti žinias, bet ir padėti vaikui pamatyti savo stipriąsias puses, pasitikėti savimi bei jaustis saugiai mokymosi kelyje, – sako Gitana.

Laisvalaikiu mokytoja mėgsta keliauti, slidinėja lygumų slidėmis, plaukia baidare upėmis, kopia į kalnus ir mėgsta stebėti paukščius. Po pamokų Gitana atsipalaiduoja savo vaismedžių sode ir užsiima daržininkyste. Mokytoja puoselėja savo gėlyną, kuris vasarą džiugina spalvomis ir drugelių gausa.

 

 

Laura, trečiokų mokytoja Kaune

Laura tapti mokytoja svajojo nuo vaikystės, tad pradinukų mokymas jai – svajonės išsipildymas. Pradinių klasių mokytoja, įgijusi ir spec. pedagogės-psichologės išsilavinimą tiki, kad su kiekvienu vaiku galima susikalbėti ir susitarti, pakanka tik noro: Su kiekvienu skirtingai ir savaip, tačiau tinkamas žodis, atėjęs iš širdies, prakalbina visus.

Laura pati kuria metodines priemones ir akademinį pamokų turinį, taip pat nuolat tobulinasi įvairiuose kursuose ir imasi veiklų, artimų mokytojos darbui. Per 12 mokytojavimo metų ji papildomai dirbo korepetitore, stovyklų vadove, savanoriavo, dar neseniai mokė ukrainiečius vaikus. Dirbdama su vaikais jaučiuosi laiminga, nes galiu ne tik juos mokyti, bet pati be galo daug iš jų išmokstu ir atrandu, – sako mokytoja.

Lauros aistra – tortų kepimas. Smaližiai kolegos ir artimieji juokauja, kad ji turėtų ne mokyti, o atidaryti kepyklėlę, bet meilė vaikams nugali ir tortai lieka geriausia atsipalaidavimo forma po darbų.

Ratas
Ratas

Brigita, ketvirtokų mokytoja gimnazijoje

Pradinių klasių mokytoja ir gabių ir itin motyvuotų vaikų programos vadovė Brigita „Pažinimo medyje“ dirba 5 metus.

Brigita atvirauja, kad pedagoge tapo iš neapykantos švietimo sistemai. Buvau labai jautrus vaikas, labai smalsus, skaičiau slapta. Mokykloje jaučiausi nuvertinta ir iš esmės nenorėjau eiti į ją. Man mokykla buvo didžiausias siaubas, o paauglystės metais – pragaras, – pasakoja Brigita, šiandien kiekviena savo darbo diena puoselėjanti vaikų meilę mokslui ir siekianti įžiebti vaikams užsidegimą tyrinėti pasaulį.

Mokytoja Brigita šiandien – „Pažinimo medžio“ gabių ir itin motyvuotų vaikų programos vadovė. 

Prieš ketverius metus pradėjusi dirbti su pirmokais, ji atkreipė dėmesį, kad kai kurie mokiniai išsiskiria savo mąstymu. Didelių pastangų dėka, Brigita užmezgė profesinius ryšius su mokslininkais Lietuvoje ir užsienyje, gavo būtiną finansavimą ir nustatė 10-ies savo auklėtinių stipriąsias puses, identifikavo itin gabius vaikus. Tai pastūmėjo Brigitą sukurti „Pažinimo medžio“ gabių ir itin motyvuotų vaikų programą, sėkmingai veikiančią jau antrus metus. 

Po pamokų Brigita kolekcionuoja fosilijas, skaito mokslinius straipsnius, labai mėgsta keliauti, dievina lankytis muziejuose ir įvairiose istorinėse vietose. Praėjusiais metais mokytoja pradėjo restauruoti 200 metų senumo kaimo sodybą: Ten sodinu retus ir įprastus mūsų klimato augalus. Kai atrestauruosiu sodybą, ten turėsiu mažą gyvūnų prieglaudėlę.

Interviu su mokytoja Brigita LRT portale

Daugiau apie gabių ir itiin motyvuotų vaikų programą

Ratas

Ligita, pirmokų mokytoja Ozo g., Vilniuje

Laimingas vaikas – laiminga mokytoja, – juokiasi 6 metus „Pažinimo medyje“ dirbanti pradinių klasių mokytoja Ligita.

Baigusi ne tik pradinio ugdymo pedagogikos, bet ir ekologijos ir gamtamokslio ugdymo studijas, Ligita ypač didelį dėmesį skiria mokinių išvykoms į gamtą ir integruoja gamtos mokslus į ugdymo procesą. Stengiuosi mokyti per patyrimą, atliekame tyrinėjimus miške ar kieme, todėl ypač džiaugiuosi dirbdama Ozo g. padalinyje. Gamtos platybės čia ranka pasiekiamos, – sako mokytoja.  

Ligita geriausiai jaučiasi galėdama laisvai ir kūrybiškai planuoti pamokas, dažnai rengia mokslinius tiriamuosius projektus su vaikais, kurių metu mokiniai net nepajaučia, kiek daug išmoko. Džiaugiuosi kiekvienos dienos atradimais ir degančiomis vaikų akimis. Tikiu kiekvieno vaiko asmenine pažanga ir jei šiandien kažkas nepavyko, įdėjus pastangų ir noro – pavyks rytoj, – sako pradinių klasių mokytoja.

Nors laisvo laiko Ligitai beveik nelieka, tačiau jėgas ji kasdien atgauna pasivaikščiojimuose su savo prancūzų buldoge Lora. 

Mūsų mokytojai stengiasi atliepti natūralų vaiko poreikį pažinti, sužinoti, išmokti, kurdami saugią emocinę aplinką, megzdami ryšį su kiekvienu mokiniu, atrasdami jų stipriąsias puses. Kai vaikas patiria sėkmę, turi galimybę kelti jam rūpimus klausimus ir kartu su mokytoju ieškoti atsakymo į juos, mokymasis tampa džiugia ir įtraukiančia pažinimo kelione

„Pažinimo medžio“ mokytojai ne tik stiprūs akademiškai – vadovėlių bendraautoriai, ekspertai, lektoriai, bet ir turinčios kuo pasigirti asmenybės su įdomiais pomėgiais, asmeniniais pasiekimais ar stulbinančia praeitimi. Tai mokytojai, kurių nepakeis jokia technologija, kurie praturtina vaikų ugdymą savo įvairiapusiškumu ir plačiu akiračiu, vaikams dažnai to nė nenutuokiant. 

Galerija nuolat pildoma: