Mokytojai

„Pažinimo medžio“ mokytojas:

  • ne tik akademiškai stiprus, bet ir gebantis išsaugoti vaiko motyvaciją;
  • savo dėstomą dalyką integruojantis į tarpdalykinius projektus ir STEAM veiklas;
  • skatinantis žinių pritaikymą realiame gyvenime;
  • lyginantis mokinį tik su juo pačiu;
  • keliantis sudėtingus klausimus ir skatinantis kritinį mąstymą;
  • mokantis vaiką reflektuoti save, kelti individualius tikslus ir siekti asmeninio augimo.

Pradinukų mokytojos

Ratas

Ugnė, būsimų antrokų mokytoja Ozo g., Vilniuje

Mokytojavimas Ugnę žavėjo nuo mažumės, ir nors baigusi mokyklą ji pasuko kitu keliu, Ugnės troškimas tapti mokytoja galiausiai paskatino pasirinkti pedagogiką: Buvau pasiruošusi, labiau motyvuota ir jaučiausi einanti savo pašaukimo keliu. Todėl pradėjusi studijuoti pedagogiką sulaukiau pastiprinimo iš šeimos ir artimųjų, o nuo antro kurso pradėjau dirbti mokykloje, – pasakoja Ugnė.

Ugnė savo pedagoginę patirtį įgijo kitoje privačioje mokykloje – pradėjusi nuo pavaduojančios ir jaunesniosios mokytojos, užaugo iki vaikų laisvalaikio, skaitymo skatinimo ir STEAM veiklų koordinatorės. Labai atsakingai vertinu mokytojos darbą. Pati būdama mama galiu nuoširdžiai suprasti tėvus, kurie išleidžia savo vaikus į pirmą klasę. Man itin svarbu, kad vaikai klasėje gerai jaustųsi. Esu empatiška, tad skiriu didelį dėmesį asmeniniam ryšiui su kiekvienu vaiku ir kuriamam vaikų tarpusavio santykiui, – pasakojo būsimų pirmokų mokytoja.

Ugnė juokauja, kad pranašumą mokytojos darbe jai suteikia neblėstantis smalsumas ir žinių troškimas. Didžiausias mokytojos siekis – sudominti vaikus supančia aplinka, žadinti smalsumą ir meilę mokslui. To siekiu atvirai žvelgdama į ugdymo procesą – sieju jį su mokinių patirtimis, jų pomėgiais, kasdieniu gyvenimu. Ieškau įvairių įdomių ugdymo ir ugdymosi metodų, erdvių, situacijų, gerai apgalvoju užduotis ir jų naudą mokiniams, – pasakoja mokytoja.

Ji jauna, žingeidi, trokštanti žinių ir nuolat jas gilinanti, patriotiška, labai atsakingai žiūrinti į viską, ką daro, gebanti pamatyti ir atliepti kiekvieną, o svarbiausia – gerbianti vaiką kaip lygiavertį sau žmogų, – įžvalgomis dalinosi pradinių klasių mokytoja ir sustiprintos programos kuratorė Brigita, rekomendavusi Ugnę kaip būsimų pirmokų mokytoją. 

Laisvalaikį Ugnė leidžia gamtoje su šeima. Žaviuosi sniegu žiemą, spalvotais medžiais rudenį, pirmais išsprogusiais pumpurais pavasarį, žydinčiomis pievomis, vasaros vakaru prie laužo, – pasakoja ypatingą meilę gamtai puoselėjanti mokytoja.

Rūta, būsimų pirmokų mokytoja gimnazijoje

Rūtos kolegės pristato ją kaip itin inovatyvią ir kūrybišką asmenybę, įsiklausančią į vaikus ir kuriančią socialiai saugią aplinką.

Rūta nuolat tobulinasi įvairiuose mokymuose, seminaruose, konferencijose, Erasmus+ užsienio projektuose. Šių projektų metu išmokau daugybę naujų metodikų ir praktinių įgūdžių, kuriuos sėkmingai pritaikau savo pamokose. Tai padeda man kurti įdomias ir įtraukiąsias ugdymo programas, kurios skatina vaikus aktyviai dalyvauti mokymosi procese, – pasakoja mokytoja. Jos pamokose vaikai ne tik mokosi skaityti, rašyti ar skaičiuoti, bet ir lavina kritinį mąstymą, problemų sprendimo įgūdžius, kūrybiškumą.

Septynerių metų mokytojavimo patirtį turinti Rūta įsitikinusi, kad šiuolaikinis mokytojas turi nuolat tobulėti ir būti atviras naujovėms, būti pavyzdžiu mokiniams, kad mokymasis gali būti įdomus ir prasmingas visą gyvenimą.

Ruta
Ratas
Ratas

Jovita, būsimų pirmokų mokytoja Kaune

Tapti mokytoja Jovita svajojo nuo mažumės. Paimdavau mamos rankinuką, susidėdavau knygas, pasikviesdavau kiemo draugus ir vesdavau jiems pamokas, – prisiminusi juokiasi Jovita. Jau paauglystėje būsima mokytoja dirbo aukle, o nuo 11 kl. – įvairaus amžiaus mokinių korepetitore.

Šiuo metu Jovita yra pradinio ugdymo pedagogikos ir ankstyvosios užsienio kalbos mokymo bakalauro paskutinio kurso studentė. Dar studijų metais ji pradėjo dirbti jaunesniąja mokytoja, priešmokyklinukų anglų k. mokytoja ir jau sukaupė 3 metų patirtį. Laukiu kitų mokslo metų, kuomet galėsiu visa galva nerti ir susikoncentruoti į darbą mokykloje, – sako būsimų „Pažinimo medžio“ pirmokų mokytoja. –  Darbe su vaikais man labiausiai patinka atrasti kiekvieno išskirtinumą.  Pirmiausia, visada stengiuosi užmegzti ryšį su mokiniais, nes tikiu, kad tik taip mokymosi procesas vyks sklandžiai ir sėkmingai.

Laisvalaikiu mokytoja atitrūksta nuo kasdienės rutinos gamtoje, keliaudama.

 

Mokytojos Jovitos diena mokykloje

Erika, priešmokyklinukų mokytoja Kaune

Prieš tapdama „Pažinimo medžio“ priešmokyklinio ugdymo mokytoja, Erika dirbo su pradinukais. Dirbdama su jais, pedagogė gilinosi ir suprato, kokias priešmokyklinukų savybes būtina ugdyti ruošiant vaikus mokyklai. Erika įsitikinusi, kad vaiką, žengiantį į pirmąją klasę reikia mokyti pažinti, priimti ir tinkamai išreikšti emocijas, drąsiai išsakyti savo mintis ir pripažinti suklydus, kurti lygiavertį santykį su bendraamžiais. Kai vaikas jaučiasi saugus savyje ir jį supančioje aplinkoje, akademiniai rezultatai pasiekiami natūraliai, nespaudžiant ir nereikalaujant, – sako Erika.

Laisvalaikiu Erika groja kanklėmis, užsiima keramika, leidžia laiką su šeima. Išgirsti profesionalios kanklininkės grojamas melodijas mokykloje galima per šventes, priešmokyklinukai klausydami mokytojos kanklių melodijos mokosi atsipalaiduoti, sutelkia dėmesį į girdimą muziką. Man labai patinka vaikus edukuoti apie kankles ir kitus muzikos instrumentus, stebėti, kaip jie vėliau patys niūniuoja daineles. Muzikos mokytojos darbas – tikras penas mano sielai, nors kitados ir sakiau, kad niekada nebūsiu pedagoge, – interviu „Kauno dienai“ juokavo vaikų taip mylima mokytoja.

Mokytojos Erikos kanklių muzikos meditacija

Mokytojos Erikos diena mokykloje

Ratas
erika
Ratas

Erika, priešmokyklinukų mokytoja gimnazijoje

10 metų „Pažinimo medyje“ dirbanti priešmokyklinio ugdymo mokytoja Erika rugsėjį vėl suburs grupę mažųjų ir ruoš kiekvieną ypatingam gyvenimo žingsniui – pirmai klasei. Tai verčia pasitempti, domėtis ir inicijuoti naujoves, ieškoti priėjimo prie vaikų ir kartu augti. Stengiuosi visus kuo geriau pažinti ir įsiklausyti, su kiekvienu mažu žmogumi pasidalinu visu savo dėmesiu, – sako Erika.

Mokytoja ypač siekia tėvų bendradarbiavimo ir įsitraukimo. Darniai bendruomenei suburti labiausiai padeda išvykos ir šventės kartu su tėvais, tampame viena didele šeima, – sako Erika.

Po sunkios darbo dienos mokytoja atsikvepia gamtoje su šeima ir sūnumi, važinėja dviračiu, riedučiais, o kartais net šoka į pačiūžas žaisti ledo ritulį.

 

Mokytojos Erikos diena mokykloje

Daiva, būsimų antrokų mokytoja gimnazijoje

Artimas ryšys su vaiku ir jo pažinimas man yra ugdymo sėkmės raktas. Nuoširdus mokinio stiprybių ir silpnybių išsigryninimas, atviras pokalbis ir pagarba – mano pirmieji žingsniai ryšio su vaiku kūrimo link, – sako pradinių klasių mokytoja Daiva.

5 metus dirbusi šv. Juozapo pradinėje mokykloje Dorkinge (Didžioji Britanija) ir grįžusi į Vilnių, vaiko gerovės komandos narė ir pradinių klasių mokytoja Daiva suprato, kad kas dar tik pradedama diegti Lietuvos švietime jai jau seniai tapę artima. Esu pritaikiusi Didžiojoje Britanijoje pasiteisinusią fonetikos ir gramatikos mokymosi metodiką, naudoju pagarbaus bendravimo klasėje principus, turiu tarsi slaptą kalbą su kiekvienu vaiku, suteikiančią jiems saugią, atpalaiduojančią klasės aplinką,  –  patirtimi dalinasi Daiva.

Mokytojai labai artimas į savarankiškumą nukreiptas mokymasis. Mokiniui kokybiškai įsitraukti į ugymo(si) procesą pavyks tik skatinant jo smalsumą sužinoti daugiau. Drąsinu vaikus nebijoti būti savimi, priimti iššūkius ir gebėti paprašyti pagalbos. Nėra didesnio džiaugsmo matyti, kai vaikai patyrę sėkmę nori ja pasidalinti, o tai juos stiprina priimti dar didesnius iššūkius. Jei pradinėse klasėse vaikas patirs „galiu ir noriu” jausmą, jo kelionė į mokslo aukštumas bus daug sklandesnė,  –  įsitikinusi pirmokų mokytoja.

Daiva atsipalaiduoja šeimos rate, bet nenustygsta vietoje ir vis išbando save naujose veiklose  – nuo lotynų šokių ar savanorystės iki kabančios jogos ir veganiško maisto gamybos.

Daiva
Ratas
Ratas

Ligita, pirmokų mokytoja Ozo g., Vilniuje

Laimingas vaikas – laiminga mokytoja, – juokiasi 6 metus „Pažinimo medyje“ dirbanti pradinių klasių mokytoja Ligita.

Baigusi ne tik pradinio ugdymo pedagogikos, bet ir ekologijos ir gamtamokslio ugdymo studijas, Ligita ypač didelį dėmesį skiria mokinių išvykoms į gamtą ir integruoja gamtos mokslus į ugdymo procesą. Stengiuosi mokyti per patyrimą, atliekame tyrinėjimus miške ar kieme, todėl ypač džiaugiuosi dirbdama Ozo g. padalinyje. Gamtos platybės čia ranka pasiekiamos, – sako mokytoja.  

Ligita geriausiai jaučiasi galėdama laisvai ir kūrybiškai planuoti pamokas, dažnai rengia mokslinius tiriamuosius projektus su vaikais, kurių metu mokiniai net nepajaučia, kiek daug išmoko. Džiaugiuosi kiekvienos dienos atradimais ir degančiomis vaikų akimis. Tikiu kiekvieno vaiko asmenine pažanga ir jei šiandien kažkas nepavyko, įdėjus pastangų ir noro – pavyks rytoj, – sako pradinių klasių mokytoja.

Nors laisvo laiko Ligitai beveik nelieka, tačiau jėgas ji kasdien atgauna pasivaikščiojimuose su savo prancūzų buldoge Lora. 

Renata, būsimų antrokų mokytoja Ozo g., Vilniuje

Pradinių klasių mokytoja Renata visada stebėjosi vaikų atvirumu ir žingeidumu. VDU „Gifted“ kūrybiškumo ugdymo programos mokytoja kasdien su vaikais leidžiasi į pažinimo kelionę. Renata tiki, kad didžiausia mokytojo dovana yra galimybė augti kartu su mokiniais ir dirbdama suteikia vaikams laisvę rinktis, dalintis ir kurti. Siekiu, kad jie augtų nevaržomi įsitikinimų, gebėtų daryti išvadas ir rasti neįprastus sprendimus, – sako 8-us metus mokytojaujanti Renata. Jai ypač svarbu su kiekvienu vaiku rasti ryšį, atsižvelgiant į vaiko poreikius rasti jiems įdomius mokymosi būdus, atskleisti jų stipriąsias puses.

Neįtikėtina mokytojos veržlumo ir drąsos istorija nugulė jos „Šachmatų mokomojoje knygoje“, kurią ji parengė pati su auklėtiniais mokydamasi žaisti šachmatais, organizuodama turnyrus, mokydama vaikus pralaimėti ir laimėti.

Renata įkvėpimo semiasi kūrybinėse veiklose: Išnaktomis pagaunu save bandančią įgyvendinti į galvą šovusias idėjas. Galbūt vieną dieną tai gali būti mokomosios medžiagos maketavimas, kitą dieną žaislo dukrai kūrimas, o trečią dieną – piešimas.

Renatos auklėtinės Radvilės diena mokykloje

renata
Ratas

Jolanta, būsimų antrokų mokytoja Kaune

Nuo pat pirmos savo darbo dienos mokykloje ieškojau mokymo metodų, kurie būtų patrauklūs vaikams. Tuomet dar nebuvo sąvokos „integralus mokymas“, o mudvi su kolege jau taikėme šį metodą, – prisimena pradinių klasių mokytoja Jolanta. Jos auklėtiniams tapo įprasta klasę pakeisti pamoka traukinyje, miške, Seimo rūmuose ar Molėtų observatorijoje. Ši žinia greitai pasklido ir prie autorių komandos pakvietė prisijungti leidykla „Šviesa” – taip buvo parengtas matematikos priemonių komplektas „Riešutas“. Jolantos žinios ir pastangos buvo pastebėtos ir įvertintos – ji tapo Kauno metų mokytoja.

Po 31 metų darbo su vaikais suprantu, kad pagrindinis mano tikslas – išmokyti vaikus mokytis, atrasti jų „perliukus“, padėti atsiskleisti ir svarbiausia – drąsinti, kad nebijotų KURTI, – sako mokytoja.

Nors Jolanta labai mėgsta keliauti ir aprašyti savo nuotykius, visgi didžiausiu hobiu ji vadina mokytojavimą: Vieni mėgsta megzti, kiti – bėgioti, o man didžiausias malonumas kurti ir ruošti kuo įdomesnes kitos dienos veiklas.

 

Jolanta pataria, ką sudėti į pirmoko kuprinę

Ratas

Laura, būsimų trečiokų mokytoja Kaune

Laura tapti mokytoja svajojo nuo vaikystės, tad pradinukų mokymas jai – svajonės išsipildymas. Pradinių klasių mokytoja, įgijusi ir spec. pedagogės-psichologės išsilavinimą tiki, kad su kiekvienu vaiku galima susikalbėti ir susitarti, pakanka tik noro: Su kiekvienu skirtingai ir savaip, tačiau tinkamas žodis, atėjęs iš širdies, prakalbina visus.

Laura pati kuria metodines priemones ir akademinį pamokų turinį, taip pat nuolat tobulinasi įvairiuose kursuose ir imasi veiklų, artimų mokytojos darbui. Per 12 mokytojavimo metų ji papildomai dirbo korepetitore, stovyklų vadove, savanoriavo, dar neseniai mokė ukrainiečius vaikus. Dirbdama su vaikais jaučiuosi laiminga, nes galiu ne tik juos mokyti, bet pati be galo daug iš jų išmokstu ir atrandu, – sako mokytoja.

Lauros aistra – tortų kepimas. Smaližiai kolegos ir artimieji juokauja, kad ji turėtų ne mokyti, o atidaryti kepyklėlę, bet meilė vaikams nugali ir tortai lieka geriausia atsipalaidavimo forma po darbų.

Ratas

Mūsų mokytojai stengiasi atliepti natūralų vaiko poreikį pažinti, sužinoti, išmokti, kurdami saugią emocinę aplinką, megzdami ryšį su kiekvienu mokiniu, atrasdami jų stipriąsias puses. Kai vaikas patiria sėkmę, turi galimybę kelti jam rūpimus klausimus ir kartu su mokytoju ieškoti atsakymo į juos, mokymasis tampa džiugia ir įtraukiančia pažinimo kelione

„Pažinimo medžio“ mokytojai ne tik stiprūs akademiškai – vadovėlių bendraautoriai, ekspertai, lektoriai, bet ir turinčios kuo pasigirti asmenybės su įdomiais pomėgiais, asmeniniais pasiekimais ar stulbinančia praeitimi. Tai mokytojai, kurių nepakeis jokia technologija, kurie praturtina vaikų ugdymą savo įvairiapusiškumu ir plačiu akiračiu, vaikams dažnai to nė nenutuokiant. 

Galerija nuolat pildoma: